Wednesday, October 8, 2008

I never wanted to be a teacher

aku ngga pernah ingin jadi guru

it is a BIG obligation. but not being a teacher, doesn't mean we can not teach any thing. well, at least I taught my kids some things. I share with my friends how to blog, how to work with computers, and many things that we thought simple but mean some thing to some people.
itu tanggung jawab yang besar. tapi dengan tidak menjadi guru, ternyata bukan berarti kita tidak bisa mengajarkan sesuatu. paling tidak aku mengajarkan banyak hal kepada anak-anakku. dan aku berbagi ilmu dengan teman-teman yang mulai ngeblog, bagaimana bekerja dengan komputer, dan hal-hal lain yang kita kira sederhana tapi ternyata berarti buat orang lain.

like this blog I do. all I did is writing about things that cross my mind, telling about things that happen around my in my daily life... but forgetfulone said: I learn about her country and her culture every time I read her blog. isn't it sweet?
seperti blogku ini. aku cuma menuliskan apa yang terlintas di kepala, dan kejadian-kejadian sehari-hari di sekitarku. tapi kata forgetfulone: aku belajar tentang negaranya dan kebudayaannya setiap kali aku membaca blognya. manis sekali kan?

and I am happy that without realizing, I have done something worthy. and what have made me even happier, and honored, is, she awarded me this:
aku bahagia bahwa ternyata tanpa kusadari, aku berbuat sesuatu yang berharga. dan yang bikin aku lebih bahagia, sekaligus terhormat, adalah, dia memberiku ini:


so I proudly give this award to:
jadi dengan bangga aku sampaikan penghargaan ini kepada:


angie, for teaching me how to write with hart (mengajariku menulis dengan hati)
melissa, for teaching me how to deal with 'catastrophe' the kids make (mengajariku menghadapi 'bencana' yang ditimbulkan anak-anak)
carrie, for teaching me how to love and tolerate each other (mengajariku untuk saling mengasihi dan bertoleransi)
mlandhing, for teaching me how to cook (mengajariku memasak)
ndorokakung, for teaching me how to write with passion (mengajariku menulis dengan hasrat)

thank you, for all the lessons you give.
terima kasih atas semua pelajaran yang kalian berikan.



6 comments:

Anonymous said...

bukankah setiap ibu adalah guru?
:)

Carrie and Troy Keiser said...

Thank you,although I'm not sure I've taught you anything! I too learn from your every time I drop by.I live in my little dot on the map and never really know much about other cultures until I me you! Thanks.

Are You Serious! said...

♥ It's so true: I also learn something new about your country/culture everytime I read your blog!!! Thanks so much for the award! :)

iway disini said...

hihihihih, itulah orang bilang kalo ilmu itu semakin dibagi semakin nambah ilmunya :D

WheresMyAngels said...

What a cute award, I haven't seen that one before. Congrats, you deserve it.

My mother was a school teacher and I knew I never wanted to do that! lol

I do like teaching people about acceptance though.

Forgetfulone said...

I truly do love reading your blog for your warmth and sincerity - and I do learn something when I visit you, and it makes me very glad.