Thursday, October 29, 2009

Phideo Story Friday: Mutiara dan Bayu

okay, I cheated again. this is not a photo, it's a video.

PhotoStory Friday
Hosted by Cecily and Carissa



just a practice, I and Ibit, before our real performance on 2 november. my friend will be launching her first book. I was asked to perform reading one of her poet. I never read a poet and don't think I can. so I chose to bring her poet to a song and will sing it in a duet with Ibit.

baru latihan... buat tampil nanti tanggal 2 nopember. seorang teman akan meluncurkan buku pertamanya. aku diminta membacakan salah satu puisinya. aku tuh ngga pernah baca puisi. dan rasanya memang ngga bisa. jadi aku memilih menggubah puisinya ke lagu, dan nanti akan kubawakan berduet dengan Ibit.

what do you think?
bagus ngga?


video

a little mistake would be okay, I think. we'll be good at the time...
salah dikit ngga papa kan. nanti kalau tampil beneran bagus deh...

err... sorry for a blur and dark video. it was taken with a cell phone in the night. not a good scene I know

Thursday, October 22, 2009

I am Published.

PhotoStory Friday
Hosted by Cecily and Kelli



I can't remember exactly when I started writing. If writing in blog counts, then may be when I started this blog over two years ago.
Aku tidak ingat dengan pasti, kapan aku mulai menulis. Jika menulis di blog dihitung, berarti itu adalah saat aku mulai bikin blog ini.

But writing short stories, umh... I've just been doing it in the past year I guess, on my other blog. I tried to translate some to English. But as English is not my mother language, I bet they don't feel as good as they were in Indonesian.
Tapi menulis cerpen, umh... baru sekitar setahun belakangan ini, di blogku yang lain. Aku sudah mencoba menerjemahkan ke bahasa inggris. Tapi bahasa inggris bukan bahasa ibu-ku, jadi rasanya tidak seindah yang seharusnya.

A good friend of mine suggested me to try to send my writings to magazines or news paper. Hohoho, I wasn't that confident. But I gave it a try. I sent it to a local tabloid, 'Cempaka'.
Few days after I sent my writing, I received a message from the tabloid. They said my story was good but too long. I was asked to edit it become 5-6 pages (from 8). No it wasn't easy. I use to write like water flow, and cutting some parts might change the idea I wanted to share. But still I worked on it, and resent it.
Seorang teman menganjurkan aku untuk mencoba mengirimkan tulisanku ke majalah atau koran. Hohoho, aku masih kurang pede. Tapi aku beranikan mencoga. Aku kirim ke tabloid lokal, 'Cempaka'.
Beberapa hari setelah aku kirimkan cerpenku, aku mendapat sms dari tabloid tersebut. Katanya ceritaku bagus, tapi terlalu panjang. Mereka minta aku mengeditnya menjadi 5-6 halaman (dari 8). Agak susah. Aku terbiasa menulis dengan mengalir, memotong sebagian mungkin akan mengubah ide yang ingin kusampaikan. Tapi aku berusaha, lalu kukirim lagi hasil editanku.

I didn't receive any notification that I would be published. Oh it sucks. I mean, if they didn't mean to publish it, why did they ask me to edit it? But if they would publish it, why didn't they tell me?
Aku tidak menerima pemberitahuan bahwa itu akan dimuat. Menyebalkan. Maksudku, jika memang tidak akan dimuat, kenapa mereka minta aku mengeditnya? Tapi jika memang dimuat, kenapa aku tidak dikabari?

So I just prepared myself for the worst. May be they didn't like my editing and decided not to publish it. But in another side, I still hope that wasn't what happened. So I bought an exemplar of the tabloid this morning, and...
Jadi aku menyiapkan diri untuk kemungkinan terburuk. Mungkin mereka tidak suka hasil editanku dan memutuskan untuk tidak memuatnya. Tapi di sisi lain aku masih berharap bukan itu keputusannya. Maka pagi ini aku membeli 1 exemplar Cempaka, dan...



Unfortunately the tabloid is not available in online version. So I just share a picture of it here. I wanted to translate to 'whatever-English' so any English reader can at least have an illustration what it was about. But.. ah may be later. Forgive my limited time (and energy).
Sayangnya tabloid ini tidak tersedia dalam versi online. Jadi aku bagi gambarnya saja di sini. Aku ingin menerjemahkannya ke 'Inggris-saksake', jadi paling tidak para pembaa yang berbahas inggris bisa punya gambaran aku bercerita tentang apa. Tapi... mungkin nanti ya. Mohom maaf atas keterbatasan waktu (dan tenaga).

Fiuh, I guess I need to send a copy to my father. He was the one who taught me to tell a story... Thank you, Bapak.
Fiuh, sepertinya aku harus mengirim satu kopi ke ayahku. Beliau yang mengajariku bercerita... Terima kasih, Bapak.

*****

Updated:
I have given my self some time, and now you can read the whatever-English version to the story here.
versi bahasa Indonesia bisa dibaca di sini

Thursday, October 8, 2009

It’s o so quiet

PhotoStory Friday
Hosted by Cecily and Angie



I believe, every Mom in the world would agree, when it is so silent – you have to beware. A disaster could be happening. Painting using lipstick on the wall. Messed up toilet paper. Soap and tooth paste all over the wall. Spread cereal.
Semua Ibu di seluruh dunia pasti setuju, kalau suasananya terlalu tenang -- mencurigakan. Bisa jadi sebuah bencana sedang terjadi. Ada lukisan lipstick di tembok. Tisu toilet acak adul. Sabun dan odol diecret-ecret. Cereal disebar.

Usually, Ar + Ir = noise. They do wrestling, they run around the house, the play with the toys, they fight over things. Even when they are drawing, they will be busy telling the story about what they are drawing.
Biasanya, Ar + Ir = berisik. Mereka main gulat, lari-larian di dalam rumah, main mobil-mobilan, rebutan. Bahkan kalau lagi nggambar pun, mulut mereka sibuk bercerita tentang apa yang sedang digambar.

I was wondering what has kept them busy silent this time.
Aku ingin tahu apa yang bikin mereka sibuk tenang kali ini.




















TAA…DAA….




They got a set of stickers from their creativity magazine. Do you think this is cute? I think it is. But I can not feel the dot on ‘F’ and ‘J’ as the guidance to ten fingers blind typing. And can hardly see the letters as well.
Mereka dapet stiker dari majalah kreatifitas. Bagus ngga? Kayanya bagus sih. Tapi aku jadi tidak bisa merasakan titik di huruf 'F' dan 'J' sebagai pedoman mengetik buta sepuluh jari. Dan hurufnya juga ngga jelas dilihatnya.

Well it is cute anyway. I will get use to it sooner or later.
Alah sudahlah, yang penting lucu. Nanti juga lama-lama terbiasa.

***********

And psstt.....
I got a surprise this morning from my bloggie friend Forgetfulone
Dan pssttt.....
Pagi ini aku dapat kejutan manis dari teman blogku Forgetfulone


Isn't this sweet? I am so honored receiving this, as I don't visit her blog every day. Basically no blog I visit everyday. But I do give some time to visit blogs I like whenever I can. Thank you Forgetfulone!
Baik banget kan? Aku merasa tersanjung menerimanya, mengingat aku ini ngga tiap hari mengunjungi blognya. ya, pada dasarnya memang tidak ada blog yang aku kunjungi tiap hari. Tapi aku selalu menyisihkan waktu untuk mengunjungi blog yang aku suka kalau aku bisa. Terima kasih Forgetfulone!