Monday, November 5, 2007

Daily Morning Business that I won't Leave

Kesibukan pagi yang tidak akan kutinggalkan

..... would be:
.....adalah:

1. Preparing my children's breakfast. They only want sandwiches and a glass of milk each. Ibit some times prepares her own when I wake up a little late. She's always been so sweet.
1. Menyiapkan sarapan anak-anakku. Mereka makan roti lapis dan segelas susu. Ibit kadang-kadang bikin sendiri kalau aku telat bangun. Dia memang anak manis.

2. Cook for my children's lunch. Nanny would cook the rice, but I do the vegetables and others. I only do simple cooking.
2. Masak makan siang anak-anakku. Mbak-nya yang masak nasi, tapi tetep aku yang masak sayur dan lauknya. Aku masak yang simpel-simpel aja.

3. Bathe my twins. When I start undress Ar, he would say 'Ir first'. If I undress Ir, he would say 'Ar first'. So I (pretend) leave them and say, 'No body wants to get bath, no body goes to school. I'll just take bath and go to work'. They both will run to me and say 'Bathe me' :D
3. Mandiin kembar. Kalau aku mulai nyopotin baju Ar, dia akan bilang 'Ir dulu'. Kalau aku mau nyopot bajunya Ir, dia akan bilang, 'Ar dulu'. Jadi aku (pura-pura) berlalu dan bilang 'Nggak ada yang mau mandi, nggak ada yang mau sekolah. Ibu mau mandi lalu kerja'. Dua-duanya akan mendekatiku dan bilang 'mandiin...'. :D


...those are the least that I can do, since I leave them morning-to-evening working 5 days a week.
... itu yang paling tidak, bisa kulakukan, karena aku meninggalkan mereka pagi-sampai-sore bekerja 5 hari seminggu.

1 comment:

Claremont First Ward said...

What an absolutely beautiful wedding picture. I'm posting here because the last two posts don't allow for comments.