Saturday, August 15, 2009

17-s games


this post is submitted for 'post together' about independence in order to celebrate our 64th anniversary of independence day among Loenpia Community
postingan ini diikutkan dalam postingan serempak tentang kemerdekaan dalam rangka memperingati 64 tahun kemerdekaan Indonesia di komunitas Loenpia



this post is also submitted for Tuesday Toot. this week's toot is for Indonesia for celebrating it's 64th Independence day, and for the children in my neighborhood for having a great time in the games.
postingan ini juga diikutkan di Tuesday Toot. toot minggu ini adalah untuk Indonesia yang merayakan hari ulang tahun kemerdekaan ke-64, dan untuk anak-anak di RTku yang sudah bergembira mengikuti semua lomba






Lomba 17-an


the most exciting thing for the children about 17 August, more than it is as Indonesia Independence Day, is the games. off course. I found it hard to be able to feel deeply the meaning of independence, since I have breathe the freedom since my first breath. how can I expect them to?

hal paling menyenangkan buat anak-anak tentang 17 Agustus, melebihi maknanya sebagai Hari Kemerdekaan Indonesia, adalah lomba-lombanya. tentu saja. aku sendiri masih merasa sulit untuk benar-benar bisa memaknai kemerdekaan, karena nafas pertamaku pun kuhirup dalam kemerdekaan. bagaimana aku mau menuntut mereka bisa begitu?

so I'll just always be grateful that I didn't experience the colonization by Dutch and Japan hundred years ago. I'll just always be thankful for the freedom we are having. and I will pray for any other country in the world that hasn't been in, to soon reach their independence.

jadi aku akan selalu bersyukur bahwa aku tidak mengalaqmi masa penjajahan ratusan tahun yang lalu. aku akan selalu bersyukur untuk kemerdekaan yang sekarang kita nikmati. dan aku berdoa untuk semua bangsa di dunia yang belum merdeka, untuk dapat segera meraih kemerdekaannya.


and I am grateful to be able to see these children live happily, being a part of the freedom.
dan aku bersyukur anak-anak ini hidup bahagia, menjadi bagian dari kemerdekaan

these are some fun I captured during the kids games in my neighborhood yesterday
ini ada beberapa kegembiraan yang bisa kutangkap selama lombapermainan anak-anak di RTku



eating donuts
makan donat



picking coins on a cream-covered cucumber
ambil koin di timun berkrim



oh Ar, you looks so sweet I want to lick!
oh Ar, kamu kelihatan manis banget, sampai pengen jilat nih!



moving balls from basket to (far) other basket
memindah bola dari keranjang ke keranjang lain (yang jauh)


blow plastic filled with flour
memecah plastik berisi tepung


the longest tounge contest
kontes lidah terpanjang


it didn't matter who won. every one had fun. that's all
ga penting siapa yang menang. semua senang. itu saja


HAPPY INDEPENDENCE DAY, INDONESIA!



10 comments:

ikankoi said...

kemerdekaan emang sering dipertanyakan. khususnya bagi orang yang tahu...
mengapa tidak memaknai kemerdekaan secara sederhana?

sawali tuhusetya said...

lomba2nya menarik banget tuh, mbak. anak2 seperti merasakan kemerdekaan yang sesungguhnya, hehe ....

matahari said...

waaaah, lucu sekali lomba2nya. apalagi yg creamy cucumber n longest tongue :)) hahaha. Merdeka!!

didut said...

seru seru!! :D

Selamat hari raya kemerdekaan :D

Fenty Fahmi said...

seru banget games2nya jadi kangen jadi anak kecil lagi :D

pinkparis said...

eh, skrg jadi makan donut ya, bukan makan krupuk :)

ichanx said...

wah... rame euy acaranyah... ibunya gak ikutan lpmba juga? :D

Lizze said...

Hi! I came over from Tuesday Toot. Happy Independence Day Indonesia! :)

I must say I've never come across a blog that wasn't from a mom here in North America (US/Canada) or Austrailia and I'm fascinated by your's, especially your header picture/title/quote. I just love it.

I hope you don't mind but I'd love to come back and check it out some more. :) I hope you and your family have a good week!

Are You Serious! said...

♥ I love all the pictures! Looks like a great time!!! :)

Niff said...

aku sering kalah klo lomba makan krupuk...